Bibelskola

Jag har fått reklam från Hoppets Röst. De vill att jag ska beställa deras brevkurs BIBELN SÄGER. Jag är trött på att kristna inte kan respektera "Ingen reklam"-skyltar, så jag skickade ett litet mail till dem...

Hej,


jag tänkte att ni kanske behöver en liten förklaring av fenomenet klisterlappar med texten "Ingen reklam, tack!" på brevlådor, då ni inte verkar ha greppat budskapets fulla innebörd. Vi tar det ett ord i taget. INGEN är en negation, dvs att följande INTE är önskvärt. REKLAM är lappar/foldrar/tidningar vars främsta uppgift att få mottagaren att köpa/beställa något, t.ex. en brevkurs. Och slutligen TACK, som uttrycker en tacksamhet hos brevlådeägaren för att detta respekteras, som läggs till i slutet för att ge meningen en artigare klang. Sammanfattningsvis betyder alltså dessa klisterlappar att den vars brevlåda lappen sitter på INTE VILL HA ER FOLDER. Har jag gjort saken lite klarare nu?


Vidare skulle jag vilja tillägga att det anses mer korrekt att ange, eller åtminstone hänvisa, till empiriska fakta när icke vedertagna påståenden läggs fram. Alternativt kan skribenten lägga ett "jag/vi tror/anser att..." före nämnda påstående. Några exempel ur er text där ovanstående bör tillämpas följer: (1)"Här skiljer vi oss från djuren [...] Vi kan till exempel ha en stark känsla för rättvisa" (2)"[...] i vår medfödda längtan att tillbe Gud" (3)"För att finna den verkliga lyckan måste vi alltså tillfredsställa vårt behov av en kontakt med vår Skapare."


Slutligen brukar en punkt (.) vara att föredra i slutet av meningar. (Se slutet av första stycket.)


Jag hoppas att jag varit till hjälp och att ni nu kan lyckas bättre med en korrekt marknadsföring nästa gång.



Med vänliga hälsningar


Marléne Andersson


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits